Vanaf sundeck! - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Anke Boer - WaarBenJij.nu Vanaf sundeck! - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Anke Boer - WaarBenJij.nu

Vanaf sundeck!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

17 Mei 2007 | Kroatië, Dubrovnik

Het is donderdag dus ik ben weer in dubrovnik, internet doet ht niet in het internet cafe dus ik zit nu met robs laptop bovenop het schip. we ontvangen hier nu draadloos internet.
Voor iedereen ik ben hier samen met Eefje (klikt heel god, echt super gezellig samen) Eveline, echt een lieve meid slaap ik mee op de kamer. Een duits meisje belinda en een australische man Rob. dit is het dansteam. verder werken er nog 150 mensne op het schip. tis trouwens maar een klein schip, zie hier vaake enorme schepen. waar 2000 mensen op kunnen, hier kunnen maar 340 op.
hier mn vaarschema: ma pula di zadar woe split en korcula do dubrovnik vrijdag kotor = montenegro zaterdag ploce en zondag weer koper
Dit doen we tot 22 juli daarna gaan we 6 weken een tocht doen van venetie zadar kotor sarante corinth paxi korcula Daarna nog 2 weken ofoz een tocht langs verschillende griekse elanden waarondercorfu kusadasi en ook istanbul

we hebben eigenlijk best veel vrij dit is ongeveer mn schema:
ma8.30 tot 9.00 safety drill 2200 23.00 broadway show
di niks
woe 22.15 tot 23.15 around the world show
vrij niks zat 9.30 tot10.15 genaral drill 22.00 tot 23.00 moulin rouge show
zon 16.00 tot 20.30 embarcation (instappen) 22.00 tot 22.15 sailor dansje

Op het schip zitten vooral fransen en engelsen, soms ook belgen, amerikanen, deze week veel japanners, canada niew zeeland zoiets. nog geen nederlanders. Er werken vooral mensen uit servie, roemenie, indonesie en de officieren en kapitein zijn portugees.

we hebben goed weer, vandaag 27 graden. Soms we veel wind waardoo we veel wiebelen. geen last van zeeziekte. we varen vooral 's nachts en 2 keer overdag. gister konde we niet aan land ivm harde wind e lagen we voor anker en moesten de passagiers in kleine bootjes naar wal.

Vandaag een oefening met de lifeboats gehad. onze taken geleerd. we moeten de mensen in rijen zetten, vrouwen en kinderen vooraan en dan de mannen. Pas als zij zitten mogen wijnaar onze lifrafts
was wel grappig. vandaag ook lekker in de zon gelegen, begin al lekker bruin te worden. Moet wel oppassen dat ik niet te lui ga worden. hoef hier echt niks zelf te doen. bed wordt elke dag opgemaakt, ik krijg schone handdoeken. eten wordt gebracht.... moet alleen zelf wel mn was doen... maar we dragen vooral uniform dus dat is ook niet veel. voor de avond kleden we ons mooi aan en dat is maar voor een paar uur. Ik slaap hier goed, heb alleen nog geen 1 keer uitgeslapen... maar goed dit ritme is ook wel lekker slaap s middags in de zon! Morgen gaan we een hge berg beklimmen in kotor en daarna strand.... nou ja kiezels en beton. hopen dat we kunnen zwemmen maar het water is nog wel koud hoor. Het begint hier boven op het dek ook erg koud te worden.. de avonden koelen no snel af.......

ok genoeg......ik heb erg vel lol met de mensen die hier werken en begin veel talen te leren zo hahaha.

kussie knuffie Anke

ps ik zal proberende volgende keer foto's op mn msn space te zetten!

  • 17 Mei 2007 - 18:11

    Mirjam:

    Hey!
    Jammer dat ik je gemist heb op msn!Ik mail je straks!

  • 17 Mei 2007 - 18:20

    FIkri:

    Gaat lekker babe !!

  • 17 Mei 2007 - 18:56

    Lisa:

    Cool!!

    ik ga 2 juli naar stoja een camping vlak bij Pula.

    kom jij dan ook aan land in pula of niet.
    zou wel cool zijn dan kan ik je weer zien want ik ben 8 juli ben ik nog op vakantie en die week daarna nog in pula.
    dus als het kan zie je dan.
    als je dan aan land komt zal ik probere op maandag naar pula tegaan (dat gaan we toch al doen dus misschien kan da op maandag)

    Maar verder is hier alles okee.

    xx & groetjes lisa

  • 17 Mei 2007 - 19:43

    Jeroen&Rixt Bas&Henk:

    Klink allemaal super!
    Maar we zijn niet jaloers hoor.
    Wij stappen op ons eigen schip en denken dan aan jou!!
    geniet!!!!!!!!!!!
    Liefs, ons!

  • 17 Mei 2007 - 21:48

    Janine:

    Hee meis!
    Klinkt echt super die verhalen van je, ga zo door ;) Het is dat ik niet kan dansen :(
    x

  • 18 Mei 2007 - 17:58

    Heidi:

    Hey hey super leuk man en kijk echt uit naar die foto's van je hi hi :p

    Kus heidi

  • 19 Mei 2007 - 12:54

    Amarins:

    Hey zusje,

    Nou, ik ben wel een beetje jaloers hoor!! :-) Vandaag is het hier ook wel mooi weer, daarna weer regen!
    Geniet ervan, mail je snel,
    Liefs, xxx.

  • 22 Mei 2007 - 19:22

    Bonne En Hilly:

    Hoi Pietrick,
    Wat een prachtige fotoos en leuk jou reisverslag te lezen, zijn we toch een beetje bij jou.
    Met Renee en Fokko zijn we zaterdag gezellig bij jou vader en moeder gewwest.
    We hebben gezellig bijgekletst en genoten van een heerlijke salade en een visschotel van Abbink.
    Het weer wordt hier steeds mooier maar jij zult het wel toppie hebben daar.
    2 Juni gaan wij op vakantie naar het Lago Magiorre( vlakbij jou)grapje we gaan in een tent van Eurocamp en nemen de speedboot mee.
    Nu maar hopen op mooi weer.
    We blijven je volgen en ik houd je op de hoogte vanuit Nieuwolda.
    Kusjes Bonne en Hilly.

  • 31 Mei 2007 - 11:24

    Lara:

    ankee !
    jij schrijft altijd van die leuke verhalen haha.
    maar het gaat allemaal nu een stuk beter op school ik heb geen onveldoendes op school ! :P hahaha k ben ecxht helemaal blij. onze nieuwe juffrouw is wel aardig enzo maar ze verteld niet zo veel verhalen als dat jij altijd bij ons hebt gedaaan en dat missen we allemaal !!

    maar verder heb ik nu niet zo veel te vertelle !;)
    xx houvanjou ik zal je noooit vergetee dikke kus en knuffel !!

    Lara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Dubrovnik

Anke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 54497

Voorgaande reizen:

26 December 2012 - 20 Mei 2013

India 2013: Steentje bijdragen met mijn talent!

25 Maart 2011 - 01 November 2011

The United Kingdom

15 Februari 2010 - 21 Juli 2010

Israel

21 December 2009 - 19 Februari 2010

Albanie

05 Mei 2008 - 10 September 2008

italie 2008

17 Mei 2009 - 30 November -0001

Italie; avontuur 2

Landen bezocht: