Sinterklaas Kapoentje!!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anke Boer - WaarBenJij.nu Sinterklaas Kapoentje!!! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Anke Boer - WaarBenJij.nu

Sinterklaas Kapoentje!!!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 December 2005 | Portugal, Lissabon

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje al aan! Hij brengt on Sint Nicolaas, ik zie hem al staan! Fijne Sinter Klaas allemaal! Wij hebben het gister hier ook gevierd! Mama en Kim's ouders hadden ons snoepgoed gegeven en kleine cadeautjes voor in de schoen (onze schoen zetten we ook al een paar weken, en dan doen we er stiekem in de nacht iets in). We hebben gister samen met Rea en haar Finse vrienden lekker gegeten en daarna snoepgoed met Gluhwijn gesnoept. De video van de intocht van Sinterklaas gezien ( in Sneek jaja, erg leuk om mijn eigen stadje op tv te zien) en cadeautjes uitgepakt. Was heel gezellig en 'bijna' echt!
De ene laatste schoolweek is aangebroken dus de dagen dat we nog naar school moeten zijn op 2 handen te tellen. Vooral de vroege ochtenden zijn we aan het aftellen want het wordt steeds zwaarder om zo vroeg op te staan. Gelukkig hebben we deze donderdag vrij (en vorige week donderdag ook al, feestdagen),kunnen we even lekker uitslapen.
De feestjes, kersborrels en kerstdiners gaan nu ook beginnen. We zijn uitgenodigd voor verschillende feestjes, en dat is erg leuk. Vooral omdat we op die manier leuk afscheid van iedereen kunnen nemen.
We hebben lijstje met wat we nog allemaal willen doen voordat we weggaan dus we vervelen ons nog niet. We gaan ook nog steeds vaak naar de bioscoop. Ik heb hier al 12 films gezien! vorige week hebben we 'The constant gardener' gezien, echt een aanrader, ik zat flink te huilen in de bios. Deze week hebben we Proof gezien, was ook super leuk!
Het weer is de laatste tijd heel mooi, zonnig! En dat is voor ons best wel gek want het is bijna kerst. De hele stad is versierd en is in kerstsfeer maar het weer past er voor ons helemaal niet bij.
Nog anderhalve week school en dan nog een paar dagen vakantie hier in Lissabon. Kim en ik gan dan ook nog naar Porto (meer in het noorden) om de stad te bekijken en natuurlijk om nog wat meer Port te proeven!
Afgelopen weekend zijn we opstap geweest, naar de discotheek LUX, was super leuk. Een dansverdieping, een luge verdieping en een dak. Ik heb me god vermaakt,en nieuwe mensen ontmoet! We kwamen pas om 07.00 uur thuis, (maar toen gingen ze in de Lux nog wel ff door) en dus hebben we zondag lekker geslapen.
Om iedereen gerust te stellen, met mijn blessure gat het al iets beter, ik doe voorzichtig met stretchen en ga regelmatig naar de fysio. Ook met mijn verkoudheid (di e ik had) gaat het al veel beter!
Ik ga nog ff genieten van mijn laatste tijd hier en dan ben ik binnen no time weer in het koude kikkerlandje om jullie gezelschap te houden!!!
Ik denk aan jullie, Dikke Knuffel Anke

  • 06 December 2005 - 15:05

    Mirjam:

    Zo te horen vermaak je je nog prima, goed zo! Ik mail je snel even om op jouw mail te reageren oke? Liefs Mir

  • 06 December 2005 - 17:47

    Jennefer:

    Hey Anke, leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. klinkt allemaal super gezellig. hebben jullie veel foto's gemaakt? ben wel benieuwd naar jullie kamer en de school enzo. Geniet nog van de laatste daagjes.
    xxx Jen

  • 07 December 2005 - 00:36

    Frummel En Prutskind In New York:

    Hey Ank, In NY is het ook al helemaal kerst!Maar hier ligt sneeuw dus dat is wel even anders dan bij jou!!! Helaas hebben wij niets van Sinterklaas meegekregen...

  • 07 December 2005 - 00:41

    Vervolg::

    Jammer dat je tijd er bijna opzit maar geniet nog van het weer, het land, de lessen en de mensen en dan komen je allerliefste huisgenootjes je in april weer gezelschap houden!!!!!!!! gelukkig voor jou zitten we hier nog wel even ;-)
    Liefs van ons

  • 07 December 2005 - 12:54

    Jeroen&rixt En Bas:

    Hallo,

    Ga de laatste periode nog maar lekker genieten van alles wat je nog wilt doen!
    Het kan nu nog.....
    Voor je het weet zit je weer in ijlst op de bank!
    Tot de kerst. TUT van ons

  • 09 December 2005 - 15:44

    Durk:

    hier is ie dan haha:P Maar leuk dat je het zo naar je zin hebt, geniet er nog maar ff van voordat je weer terug moet naar het grouwe en koude Nederland haha......

    Tot snel....
    Kus.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Anke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 54611

Voorgaande reizen:

26 December 2012 - 20 Mei 2013

India 2013: Steentje bijdragen met mijn talent!

25 Maart 2011 - 01 November 2011

The United Kingdom

15 Februari 2010 - 21 Juli 2010

Israel

21 December 2009 - 19 Februari 2010

Albanie

05 Mei 2008 - 10 September 2008

italie 2008

17 Mei 2009 - 30 November -0001

Italie; avontuur 2

Landen bezocht: