The Himalaya's are a life ith the sound og CIRCUS! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Anke Boer - WaarBenJij.nu The Himalaya's are a life ith the sound og CIRCUS! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Anke Boer - WaarBenJij.nu

The Himalaya's are a life ith the sound og CIRCUS!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

16 April 2013 | India, Darjeeling

Ik ben in Darjeeling!!! Wow, Darjeeling is op ongeveer 2200 meter hoogte in de Himalaya's. Heerlijk verfrissend na India, want het voelt alsof ik niet meer in India ben. Het is hier kouder (+/- 20 C), schoner, rustiger en de mensen zien eruit alsof ze uit Nepal of Tibet komen. Ze spreken hier ook 2 talen Nepalees en Hindi. Hindoeisme en Buddhisme komen hier heel natuurlijk samen. Er heerst hier een andere enegie, de kracht van de bergen. We zitten midden in de wolken en hebben soms zon en soms regen en vaak onweer. Super om storm mee te maken van binnen in een wolk. Het rommelt luid en de wolken strijken langs je. De flitsen zie je in de wolken en achter de bergen. Na een flinke storm is het als we mazzel hebben de volgende dag helder en kan je de sneeuwtoppen zien van de 2de en 3de hoogste bergen van de wereld; K2 en Kanchengjunga. Mount everest is op ongeveer 170 KM hier vandaan.
We zitten hier ook tussen de thee plantages en midden in het land van de Tibetaanse Gorkha's. Prachtig!! Ze dragen alle producten die ze noig hebben aan hun hoofd op de bergen, inclusief water,echt ongelooflijk. Door de dunne lucht ben je constant buiten adem als je even boodschappen wil doen en je voelt je alsof je conditie erg lecht is. Daarbij komt dat het uitzicht ook nog eens adembenemend is. Dus bij bestemming diep inademen en uitadmen met oooohhhmm.... hahaha Buddhisme is erg ineteressant en ik kan er meer uithalen dan welke religie dan ook. Het ademen werkt goed alleen al om zuurstof in je hersenen te krijgen en helder te kunnen denken. Mijn vormen van meditatie hier zijn lezen en haken. Ja echt ben aan het haken geslagen, heerlijjk om warme dingen te maken in deze bergkou. Maar ook heerlijk om je bezig te houden, je vingers te laten creeeren terwijl je gedachtes alle kanten op kunnen gaan. Het beste is als je gedachtes helemaal op gaan in het haken zodat je je volkomen bewust bent van het hier en nu.... en dan kijk je op en zie je de bergen; Wow, ik bn in Dajeeling, in India, in de Himalaya's!! The power of now, geniet van elke dag en maak je geen zorgen om het verleden of wat toekomst zal brengen, doe je best te genieten van wat je nu hebt, maak er het beste van!
We geven les bij Edith Wilkins street children organization. Een weeshuis voor 50 meisjes en 40 jongens, waaronder ook veel kinderen met zowel lichamelijke als psychische beperkingen. We worden elke dag hartelijk ontvangen en ik geniet van het lesgeven. Ik schiet vol bij de gedachtes wat deze kinderen stuk voor stuk hebben meegemaakt in hun korte leventjes. Heerlijk om lol met ze te maken. Er is veel te doen en leren voor ze in dit project zoals zingen, muziek maken, viool spelen, leren koken en ze voor te bereiden op het leven. Leren omgaan met elkaar is ook erg belangrijk want het is hartverscheurend om te zien at ook hier kinderen gepest worden. We moeten ons wel dagelijk controleren op luizen maar dat weerhoudt me niet om de kinderen ieder persoonlijke aandacht te geven. De smiles die je ervoor terug krijgt raken mijn hart en ik zou ze allemaal mee naar huis willen nemen!
We gaan in deze omgeving ook nog een aantal andere projecten doen waar ik erg naar uit zie. Verer gebniet ik van de rust en de bergen.
We wonen in een appartement hoog in Darjeeling met 3 slaapkamers en een gemoedelijke keuken. We koken nog altijd in tweetakllen voor elkaar, erg gezon en creatief! W zijn overigens nog maar met zijn 7-en, Carlos moest terug naar Spanje omdat zijn visum verlopen was. We krijgen 2 keer per week water als we mazzel hebben maar at hadden we gister niet want we zitten al 2 dagen zonder water hahaha, lekker stinken met zn allen maar daar kunnen we gelukkig de lol wel van inzien! (krijgen wel wat water in kannen en drinkwater kunnen we kopen).
Nog 4-weken genieten hier, daarna een korte stop in Agra (treinreis van 33 uur) om de Taj Mahal te bezichtigen en daarna vanuit Mumbai (maar 24 uur in de trein) 13 Mei terug naar NL en daarna terug naar Engeland. Mis iedereen heel erg vooral Patrick en mijn lieve neefjes!!!!

Ik vind het altijd leuk van jullie te horen.... reacties hier op mijn blog, of op facebook of een email..... echt waar doet me goed om van jullie te horen in welke vorm dan ook!

Love,
Anke

  • 16 April 2013 - 11:07

    Annemiek:

    Geniet er nog even van Anke!! Klinkt allemaal weer erg goed! Hoop dat jullie snel weer water hebben!
    xxx Annemiek

  • 16 April 2013 - 11:36

    Hilly-Bonne Stienstra:

    Hoi Anke,

    Geniet nog maar lekker, wij waren ook in de Himalaya, schitterend.
    Ga je weer terug naar Engeland, naar het circus?
    Hier alles oke en veel plezier daar.
    Kusjes Bonne en Hilly

  • 16 April 2013 - 15:29

    Petra Van Der Wal:

    Hoi Anke,

    ik ben jaloers op je omdat ik weet hoe mooi het daar is en vooral hoe koel, hier in Varanasi is nu echt de hete periode sinds 3 weken aangebroken met rond 45 graden overdag, niet echt uit te houden maar ja we zullen het ermee moeten doen.
    jullie zijn net op tijd hier vertrokken en zonder de Baba's en julie is het wel stil geworden.

    geniet nog lekker ga mooi door met jullie mooie werk hier

    groetjes Petra

  • 16 April 2013 - 18:41

    Amarins:

    Hey zusje,


    De tijd vliegt dus geniet van de rust en stilte daar de komende tijd! Wij missen jou ook, dikke kus en knuffel van Collin.

    Luv ya, liefs Amarins

  • 21 April 2013 - 14:29

    Titia:

    lieve dochter,

    wat een mooi reisverslag; erg inspirerend.
    geniet nog maar even de laatste weken.
    tot woensdag op de skype
    liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Darjeeling

India 2013: Steentje bijdragen met mijn talent!

Sponsors gezocht voor project in India!

In januari ga ik als vrijwilliger 4 maanden naar India. Hier ga ik dans en circus les geven aan kwetsbare kinderen in arme gebieden. Het lesgeven en uitvoeren van de uitvoerende kunst heeft veel positieve invloeden op de ontwikkelingen van een kind.Onze leerdoelen zijn; exploreren van potenties, creativiteit, fysieke ontwikkeling, team working, zelfvertrouwen opbouwen en leren vertrouwen in een ander.
Lees onze visie op de website: http://performerswithoutborders.org.uk/

Hiervoor ben ik op zoek naar sponsors... .!!!! Buiten het feit dat je 4 maanden niks verdiend kost het ook een hoop geld: Vliegticket, accommodatie, levensonderhoud, vaccinaties, visum, verklaring goed gedrag, verzekeringen en attributen voor het project.
Wie wil mij hierbij helpen? Dat zou fantastisch zijn!!! De beste manier om mij te sponsoren is een envelopje met je donatie bij mij of iemand die mij vaak ziet af te geven of op te sturen of een tweede mogelijkheid is om het over te maken naar mijn bankrekening 334768020.
Super! Ik hoop met jullie donaties deze kinderen de tijd van hun leven te geven. Ik zal jullie op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen!
Elke euro telt ..... al is het maar 1 euro ik zal er persoonlijk voor zorgen dat deze kinderen zich bijzonder zullen voelen met aandacht en plezier!

Live, Love, Laugh,
Anke
Het zou geweldig zin als jullie deze post zouden door willen sturen naar familie en vrienden, of sharen op je pagina . Hoe meer zielen hoe meer donaties ;)

Je kan ook sponsoren via:http://www.virginmoneygiving.com/ . Dan komt het geld niet direct bij mij maar bij de organisatie, maar ik met toch nog 250 pond bij elkaar verzamelen voor het project.

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2013

I love Darj!

16 April 2013

The Himalaya's are a life ith the sound og CIRCUS!

14 Maart 2013

Ganges, Shiva, rikshaw, Ashadeep; VARANASI

07 Februari 2013

To make a difference

24 Januari 2013

Let's begin!!
Anke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 54521

Voorgaande reizen:

26 December 2012 - 20 Mei 2013

India 2013: Steentje bijdragen met mijn talent!

25 Maart 2011 - 01 November 2011

The United Kingdom

15 Februari 2010 - 21 Juli 2010

Israel

21 December 2009 - 19 Februari 2010

Albanie

05 Mei 2008 - 10 September 2008

italie 2008

17 Mei 2009 - 30 November -0001

Italie; avontuur 2

Landen bezocht: